
Inköpsassistent till ApoEx!
Ansök nuInköpsassistent till ApoEx!
Företag: Apoex AB
Stad: Stockholm
Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp
Roll: Inköpsassistent
Omfattning: Heltid, Heltid
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Typ av uppdrag: Rekrytering
Övrigt: Möjlighet till distansarbete
Vi söker dig som
-
Har en avklarad gymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi
-
Har minst 1–2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom exempelvis orderläggning och logistikflöde
-
God systemvana, samt har grundläggande kunskaper i Excel
-
Skriver och kommunicerar obehindrat i det svenska språket då det används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
-
Erfarenhet av läkemedelsbranschen
I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper och din potential. För att i trivas i rollen ser vi att är nyfiken och har en god prioriteringsförmåga, samt van att hantera flera arbetsuppgifter parallellt med ett framgångsrikt resultat. Vi tror även att du är:
-
Flexibel
-
Strukturerad
-
Självgående
-
Noggrann
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Bli direktrekryterad till Apoex AB
Genom den här tjänsten blir du direktanställd hos vår kund. Det innebär att du kan slappna av medan vi tar hand om ansökningsprocessen.
Läs mer om företaget längre ner på sidan.
Arbetsuppgifter
Som inköpsassistent kommer du att ha en god insyn i samtliga processer berörda av inköpsorganisationen och vid behov fylla de kunskapsluckor som kan finnas. Du förväntas självständigt söka kunskap och/eller lösningar på de utmaningar som kan uppstå i verksamheten, exempelvis ärendehantering eller to-do's. Du kommer även att:
-
Kontinuerligt inom korrekt intervall för respektive leverantör säkerställa att beställningar läggs med hänsyn taget till befintliga processer och miljöaspekter
-
Följa upp kreditbegäran mot leverantörer
-
Hantera orderbekräftelser och övriga orderrelaterade ärenden på inköp
-
Vara kontaktyta mot övriga interna funktioner och enheter för att hantera inköpsrelaterade frågor
Dela detta jobb