
Ekonomiassistent till kund i logistikbranschen
Ansök nuEkonomiassistent till kund i logistikbranschen
Stad:Â Stockholm
Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp
Roll:Â Ekonomiassistent
Omfattning: Heltid, Långsiktigt, 6 månader i taget
Startdatum: Omgående, juni
Typ av uppdrag:Â Konsultuppdrag
Övrigt: Möjlighet till distansarbete
Vi söker dig som
Dig som är positivt inställd och är redo att ta nästa steg i din karriär. Utöver det uppfyller du även nedan krav:
-
Arbetslivserfarenhet från liknande arbete tidigare, eventuellt deltid under studierna
-
Examen i relevant område
-
Kunskap i Excel
-
Flytande i svenska & engelska, i tal och skrift
Det är meriterande om du har
-
Arbetat med prissättning tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
-
Kommunikativ
-
Resultatinriktad
-
Problemlösande
-
Nätverkande
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Bli en del av Academic Work
Som konsult hos Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och du får ta del av fantastiska förmåner.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är nyexaminerad och redo för nästa steg i karriären. Du är en do:er, positiv och har ett driv att lära nytt. Vår kund erbjuder stora utvecklingsmöjligheter och en flexpolicy som i dagsläget innebär att gruppen arbetar stora delar hemifrån.
I dagsläget är gruppen tre medarbetare i närmsta teamet och du jobbar även som stödfunktion för övriga avdelningar på bolaget.
I rollen kommer du få en gedigen upplärning och en närvarande handledare.
Utöver nedan kan även ad hoc uppgifter tillkomma rollen.
-
Utföra kontroller på avtal och priskalkyler
-
Hantera priser och inläsningsfiler
-
Arbetar nära bolagets säljavdelning
-
Prisuppdateringar och ta ut rapporter i Excel
-
Bearbeta felande dataflöde - arbetas med i ärologgen
Dela detta jobb